Regulamin uczestnictwa w projekcie Aktywny Klub Seniora
Regulamin uczestnictwa w projekcie
„Aktywny Klub Seniora!”
Regulamin określa warunki uczestnictwa w projekcie „Aktywny Klub Seniora!” współfinansowanego przez Unie Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014 – 2020. Oś priorytetowa RPKP 09.00.00 Solidarne społeczeństwo
§ 1
- Projekt jest realizowany na podstawie umowy zawartej pomiędzy Gminą Zakrzewo, a Urzędem Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego działającym jako Instytucja Zarządzająca Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014 – 2020.
Celem projektu jest zwiększenie dostępności usług społecznych dla 60 os. niesamodzielnych poprzez utworzenie 20 miejsc świadczenia usług społecznych w Klub Seniora i utworzenie wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego w okresie od 01.03.2019 do 28.02.2021 r. na terenie Gminy Zakrzewo (woj.kujawsko-pomorskie).
- Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny.
- Biuro projektu znajduje się w Domu Kultury w Zakrzewie (Dworcowa 1, 87-707 Zakrzewo)
- Projekt realizowany jest w partnerstwie
Partner wiodący:
- Gmina Zakrzewo
Partner projektu:
- Stowarzyszenie Klub Seniora 50+ w Zakrzewie
Dane teleadresowe znajdują się w załączniku nr 1.
§ 2
Zakres wsparcia merytorycznego oferowanego w projekcie obejmuje:
- Zwiększenie dostępności usług społecznych dla 60 osób niesamodzielnych poprzez utworzenie 20 miejsc świadczenia usług społecznych w Klubie Seniora i utworzenie wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego w okresie od 01.03.2019 do 28.02.2021 r. na terenie Gminy Zakrzewo (województwo kujawsko-pomorskie).
- Zadanie I
Utworzenie 20 nowych miejsc świadczenia usług opiekuńczych w postaci Klubu Seniora w Zakrzewie. W ramach zadania zostaną przeprowadzone:
- prace remontowe (sala 50m2),
- zakup sprzętu dla Klubu Seniora,
- szkolenie przygotowujące do prowadzenia Klubu Seniora (20h),
- zajęcia/spotkania:
- z diabetologiem,
- z kardiologiem,
- z Nordic Walking,
- poradnictwo prawne,
- kurs obsługi komputera,
- aerobik,
- kabaretu,
- wokalne,
- malarskie,
- rękodzieła.
Za zadanie odpowiada Partner wiodący wraz z Partnerem.
- Zadanie II
Stworzenie wypożyczalni sprzętu wspomagająco-pielęgnacyjnego W ramach zadania zostanie stworzona wypożyczalna sprzętu wspomagająco-pielęgnacyjnego oraz zakupiony sprzęt niezbędny dla osób niesamodzielnych. Ze sprzętu będzie korzystać 10 osób niesamodzielnych (uczestników Klubu Seniora).
Za zadanie odpowiada Partnerwiodący.
§ 3
- Uczestnikiem projektu może być osoba zamieszkująca na terenie województwa kujawsko-pomorskiego w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, która w dniu podpisania Deklaracji uczestnictwa w projekcie zgłasza dobrowolnie chęć udziału w nim oraz jest osobą zagrożoną ubóstwem i wykluczeniem społecznym, w tym:
- osoby o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności
- osoby z niepełnosprawnością sprzężoną i osoby z zaburzeniami psychicznymi (w tym osoby z niepełnosprawnością intelektualną i osoby z całościowymi zaburzeniami psychicznymi)
- w sytuacji niewykorzystania założonych miejsc w projekcie osoby niewskazane powyżej
- Osoby lub rodziny zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym zgodnie
z definicją zawartą w Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego i Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014 – 2020 to:
- osoby lub rodziny korzystające ze świadczeń z pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej lub kwalifikujące się do objęcia wsparciem pomocy społecznej, tj. spełniające co najmniej jedną z przesłanek określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej tj.:
1) ubóstwo;
2) sieroctwo;
3) bezdomność;
4) bezrobocie;
5) niepełnosprawność;
6) długotrwała lub ciężka choroba;
7) przemoc w rodzinie;
7a) potrzeba ochrony ofiar handlu ludźmi;
8) potrzeba ochrony macierzyństwa lub wielodzietności;
9) bezradność w sprawach opiekuńczo-wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych;
10) (uchylony)
11) trudności w integracji cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy, ochronę uzupełniającą lub zezwolenie na pobyt czasowy udzielone w związku z okolicznością, o której mowa w art. 159 ust. 1 pkt 1 lit. c lub d ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach;
12) trudności w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego;
13) alkoholizm lub narkomania;
14) zdarzenia losowe i sytuacja kryzysowa;
15) klęski żywiołowe lub ekologiczne.
- osoby, o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym;
- osoby przebywające w pieczy zastępczej lub opuszczające pieczę zastępczą oraz rodziny przeżywające trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo-wychowawczych,
o których mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej; - osoby nieletnie, wobec których zastosowano środki zapobiegania i zwalczania demoralizacji i przestępczości zgodnie z ustawą z dnia 26 października 1982 r.
o postępowaniu w sprawach nieletnich (Dz. U. z 2014 r. poz. 382, z późn. zm.); - osoby przebywające w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.);
- osoby z niepełnosprawnością –osoby z niepełnosprawnością w rozumieniu Wytycznych w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020 tj. osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.), a także osoby z zaburzeniami psychicznymi, w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (t.j. Dz.U. z 2016, poz.546 z późn. zm.);
- rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością, o ile co najmniej jeden z rodziców lub opiekunów nie pracuje ze względu na konieczność sprawowania opieki nad dzieckiem z niepełnosprawnością;
- osoby, dla których ustalono III profil pomocy, zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 645, z późn. zm.);
- osoby niesamodzielne tj. osoba, która ze względu na wiek, stan zdrowia lub niepełnosprawność wymaga opieki lub wsparcia w związku z niemożnością samodzielnego wykonywania co najmniej jednej z podstawowych czynności dnia codziennego;
- osoby bezdomne lub dotknięte wykluczeniem z dostępu do mieszkań w rozumieniu Wytycznych w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2014-2020;
- osoby odbywające kary pozbawienia wolności;
- osoby korzystające z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa; lub jest opiekunem faktycznym osoby niesamodzielnej i/lub osoby z niepełnosprawnością tj. osoba pełnoletnia opiekująca się osobą niesamodzielną, niebędąca opiekunem zawodowym i niepobierająca wynagrodzenia z tytułu opieki nad osobą niesamodzielną, najczęściej członek rodziny.
§ 4
- Rekrutacja do projektu przeprowadzona zostanie w dwóch etapach:
- ETAP I – w ramach limitów miejsc założonych w projekcie dla poszczególnych form wsparcia,
- ETAP II – w momencie niewykorzystania miejsc założonych w projekcie.
- Zgłoszenie kandydatów są przyjmowane osobiście lub telefonicznie w:
- Kandydat do uczestnictwa po zapoznaniu się z niniejszym regulaminem przedkłada następujące dokumenty (dostępne w lokalizacjach wskazanych w pkt. 1 lub do pobrania na stronach internetowych Gminy Zakrzewo pod adresem http://www.zakrzewo.com.pl/):
a) Karta zgłoszenia do projektu
b) Zgodna na przetwarzanie danych osobowych
c) Formularz rekrutacyjny
d) Deklaracja uczestnictwa w projekcie
e) Orzeczenie o niepełnosprawności (jeżeli dotyczy)
W uzasadnionych wypadkach, na wniosek osoby przyjmującej zgłoszenie kandydat przedkłada również:
f) Dowód osobisty
g) Inne zaświadczenia lub oświadczenia z pouczeniem o odpowiedzialności za składanie oświadczeń niezgodnych z prawdą. Podpisana zostanie również umowa na wzór kontraktu socjalnego z uczestnikami oraz stworzona zostanie indywidualna ścieżka reintegracji dla każdego uczestnika.
- Kwalifikacja uczestników jest prowadzona zgodnie planem działań wpisanych we wniosku o dofinansowanie do projektu. W przypadku dużego zainteresowania utworzona zostanie lista rezerwowa. Do projektu będą przyjmowane osoby mające największą liczbę punktów. W przypadku tej samej liczby punktów liczona będzie kolejność zgłoszeń.
O kolejności przyjęcia do projektu decyduje kolejność zgłoszeń. przy czym pierwszeństwo mają osoby spełniające następujące kryteria:
- Preferowane do wsparcia są osoby lub rodziny zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym doświadczające wielokrotnego wykluczenia społecznego rozumianego jako wykluczenie z powodu więcej niż jednej z przesłanek, o których mowa w rozdziale 3, pkt. 13 Wytycznych w zakresie realizacji przedsięwzięć w obszarze włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa, i/lub w przypadku możliwości objęcia wsparciem osób z niepełnosprawnościami, preferowane jest wsparcie adresowane do osób o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z niepełnosprawnością intelektualną oraz do osób z zaburzeniami psychicznymi.
- W przypadku realizacji usług opiekuńczych i asystenckich pierwszeństwo ponad wyżej wymienionymi przesłankami mają osoby z niepełnosprawnościami i osoby niesamodzielne, których dochód nie przekracza 150% właściwego kryterium dochodowego (na osobę samotnie gospodarującą lub na osobę w rodzinie), o którym mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, a także osoby korzystające z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa.
- W sytuacji, gdy nie zostaną spełnione ww. przesłanki, w przypadku niewykorzystania miejsc zapewnianych w projekcie dla osób mających pierwszeństwo do projektu przystąpić mogą osoby zainteresowane, potrzebujące wsparcia w zakresie objętym projektem.
- Kwalifikacja uczestników będących osobami niesamodzielnymi i/lub osobami z niepełnosprawnością jest prowadzona dwuetapowo:
a) Wstępne rozpoznanie potrzeb kandydata do udziału w projekcie przeprowadza pracownik socjalny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zakrzewie właściwy ze względu na miejsce zamieszkiwania kandydata, który jest pracownikiem pierwszego kontaktu. Pracownik socjalny weryfikuje kandydata pod względem spełnienia kryterium uczestnictwa, przeprowadza wywiad środowiskowy, pomaga kandydatowi w wyborze dopasowanego obszaru wsparcia w projekcie zgodnie z zasadą podmiotowości
i pomocniczości.
b) Pogłębioną diagnozę potrzeb kandydata do udziału w projekcie przeprowadza pracownik socjalny Partnera wiodącego lub Partnera Projektu realizującego wybrany obszar wsparcia.
7. Informacja na temat zakwalifikowania uczestnika do projektu wraz z informacją na temat miejsca i terminu rozpoczęcia realizacji działań jest przekazywana kandydatowi bezpośrednio przez podmiot realizujące dane wsparcie z wykorzystaniem danych teleadresowych przekazywanych przez kandydata w formularzu rekrutacyjnym.
8. W przypadku wolnych miejsc, po uzgodnieniu z Koordynatorem Projektu możliwe jest przeprowadzenie dodatkowej rekrutacji.
9. Prace zespołu rekrutacyjnego zostaną udokumentowane protokołem.
10. Zostanie utworzona lista uczestników oraz lista rezerwowa
§ 5
Rozpoczęcie uczestnictwa w projekcie:
- Rozpoczęcie uczestnictwa: Za dzień rozpoczęcia udziału w projekcie przyjmuję się datę przystąpienia do pierwszej formy wsparcia w ramach projektu.
- W związku z udziałem w projekcie uczestnik będący osobą niesamodzielną i/lub osobą z niepełnosprawnością (z pominięciem uczestników projektu będących opiekunami faktycznymi osób niesamodzielnych i/lub z niepełnosprawnością) wraz z upoważnionym pracownikiem socjalnym lub pracownikiem Partnera odpowiedzialnym za realizację wybranego obszaru wsparcia podpisuje Plan Wsparcia w projekcie.
§ 6
Zakończenie uczestnictwa:
- Zakończenie uczestnictwa w projekcie następuje z chwilą:
- Zrealizowania wszystkich zaplanowanych działań zgodnie z opracowanym Planem Działań w Projekcie.
- Przerwania uczestnictwa przed zrealizowaniem zaplanowanych działań w związku z:
– rezygnacją z uczestnictwa,
– skreśleniem z listy uczestników na zasadach określonych w pkt. 2. 2.
Zamiar rezygnacji z uczestnictwa uczestnik zgłasza w formie pisemnej z 14-dniowym wyprzedzeniem. Zgłoszenie rezygnacji powinno być sporządzone z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do niniejszego regulaminu lub obejmować jako minimum następujące informacje:
- imię i nazwisko uczestnika,
- PESEL uczestnika,
- datę rezygnacji,
- powód rezygnacji.
- Uczestnik może zostać skreślony z listy uczestników w następujących przypadkach:
- niestosowania się do postanowień niniejszego regulaminu,
- niestosowania się do szczegółowych zasad realizacji poszczególnych form wsparcia określonych przez Partnerów lub wykonawców projektu.
- Decyzję o skreśleniu z listy uczestników projektu podejmuje koordynator projektu na wniosek pracownika socjalnego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zakrzewie lub przedstawiciela Partnera Stowarzyszenie Klub Seniora 50+ Projekt „Aktywny Klub Seniora!” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 odpowiedzialnego za realizację danego działania, w którym bierze udział uczestnik lub z własnej inicjatywy po uzyskaniu informacji mogących być podstawą dla skreślenia i po odbyciu konsultacji
z pracownikiem socjalnym Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Zakrzewie lub przedstawicielem Partnera odpowiedzialnego za realizację danego działania,
w którym bierze udział uczestnik.
- Osoba, która zakończyła udział w projekcie składa oświadczenie uczestnika dot. jego sytuacji po zakończeniu udziału w projekcie stanowiące załącznik 8 do niniejszego regulaminu.
- Osoba, która zakończyła udział w projekcie ma prawo, na własny wniosek, otrzymać zaświadczenie potwierdzające fakt uczestnictwa w projekcie.
§ 7
Zobowiązania realizatorów projektu:
- Partner wiodący (Gmina Zakrzewo) zobowiązuje się do:
- Prowadzenia rekrutacji zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym regulaminie.
- Informowania uczestników o wszelkich faktach mogących utrudnić lub uniemożliwić im realizację zaplanowanych działań, w sytuacji gdy informacje takie nie zostałyby lub nie mogłyby zostać przekazane przez Partnera odpowiedzialnego za realizację danego działania.
- Przyjmowania i rozpatrywania uwag i skarg uczestników związanych z działaniami prowadzonymi przez Partnerów odpowiedzialnych za poszczególne działania.
- Przyjmowania i rozpatrywania wniosków uczestników o pomoc finansową.
- Partner Projektu (Stowarzyszenie Klub Seniora 50+ w Zakrzewie) odpowiedzialny za poszczególne obszary wsparcia zobowiązuje się do:
- Prowadzenia rekrutacji zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym regulaminie.
- Opracowania dla każdego z uczestników Karty udzielonego wsparcia uczestnika projektu i Indywidualnej Ścieżki Udziału w Projekcie oraz bieżącej aktualizacji dokumentów.
- Zapewnienia odpowiedniej kadry, bazy dydaktycznej oraz materiałów niezbędnych dla przeprowadzenia zaplanowanych działań.
- Nieodpłatnego przekazania każdemu z Uczestników materiałów szkoleniowych.
§ 8
Zobowiązania uczestników projektu:
- Uczestnik zobowiązuje się do:
- Realizacji działań określonych w Planie Działania w Projekcie, o której mowa
w § 4 pkt 2, - Podpisywania w trakcie udziału w zajęciach realizowanych w ramach projektu list obecności, dzienników usług/zajęć, kart realizacji wsparcia i innych dokumentów wskazanych przez prowadzącego usługę/zajęcia,
- Wypełniania w trakcie udziału w usługach/zajęciach ankiet ewaluacyjnych
i testów sprawdzających, - Bieżącego informowania Partnera projektu odpowiedzialnego za prowadzenie usługi/zajęć w ramach danego obszaru wsparcia o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić dalszy udział uczestnika w projekcie.
§ 9
Postanowienia końcowe
1. Realizator projektu zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym regulaminie, przy czym wszelkie zmiany wprowadzane będą w formie pisemnej. Informacje o ewentualnej zmianie regulaminu zostaną zamieszczone na stronach internetowych Gminy Zakrzewo pod adresem: http://www.zakrzewo.com.pl/
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.03.2019r. i obowiązuje do 28.02.2021r.
Załącznik nr 1 do Regulaminu Uczestnictwa
Lista adresowa:
Partner wiodący:
GMINA ZAKRZEWO
ul. Leśna 1
87-707 Zakrzewo
Partner projektu:
STOWARZYSZENIE KLUBU SENIORA 50+ W ZAKRZEWIE
ul. Dworcowa 1
87-707 Zakrzewo
Załącznik nr 2 do regulaminu uczestnictwa
Plan Rekrutacji
Planowana liczba uczestników:
Zadanie |
Planowana liczba uczestników |
W tym nie mniej niż: |
|
Osób z niepełnosprawnością |
Opiekunowie faktyczni osób niesamodzielnych |
||
1 |
61 |
60 |
1 |
2 |
10 |
10 |
0 |
Terminy naboru:
Nr naboru |
Termin naboru |
Zadanie 1 |
Zadanie 2 |
1 |
|
|
|
Załącznik nr 3 do Regulaminu uczestnictwa
Karta zgłoszenia do projektu
Ja niżej podpisany…………………………………………………………………………..
Imię i nazwisko
PESEL:………………………………………………………………………………………
Zgłaszam chęć uczestnictwa w projekcie „Aktywny klub seniora!” w obszarze dotyczącym:
Zadanie 1
Zadanie 2
Jako:
Osoba niesamodzielna
Osoba z niepełnosprawnością
Opiekun faktyczny
………………….. ………………………
Miejscowość, data czytelny podpis kandydata
- Prosimy o wybór tylko jednego zadania
Załącznik nr 4 do Regulaminu uczestnictwa
OŚWIADCZENIE UCZESTNIKA PROJEKTU
W związku z przystąpieniem do projektu pn. „Aktywny Klub Seniora!” przyjmuję do wiadomości, iż:
- Administratorem moich danych osobowych jest Województwo Kujawsko-Pomorskie reprezentowane przez Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego, mającego siedzibę przy Placu Teatralnym 2, 87-100 Toruń (w odniesieniu do zbioru Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020) oraz minister właściwy ds. rozwoju regionalnego na mocy art. 71 ust. 1 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2017r. poz. 1460 z późn. zm.), mający siedzibę przy ul. Wspólnej 2/4, 00-926 Warszawa (w odniesieniu do zbioru Centralny system teleinformatyczny wspierający realizację programów operacyjnych);
- Przetwarzanie moich danych osobowych spełnia warunki, o których mowa w art. 6 ust. 1 lit. c i art. 9 ust. 2 lit. g rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z dnia 04 maja 2016 r., s.1) (dalej: RODO)
– dane osobowe są niezbędne dla realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 (RPO WK-P 2014-2020) na podstawie:
- w odniesieniu do zbioru Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020:
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z dnia 20 grudnia 2013 r., s. 320-469 z późn. zm.),
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1304/2013 z dnia17 grudnia 2013 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego i uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1081/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z dnia 20 grudnia 2013 r., s. 470–486 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2017 r. poz. 1460 z późn. zm.);
- w odniesieniu do zbioru Centralny system teleinformatyczny wspierający realizację programów operacyjnych:
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z dnia 20 grudnia 2013 r., s. 320-469 z późn. zm.),
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1304/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego i uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1081/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z dnia 20 grudnia 2013 r., s. 470–486 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2017 r. poz. 1460 z późn. zm.),
- rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 1011/2014 z dnia 22 września 2014 r. ustanawiającego szczegółowe przepisy wykonawcze do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 w odniesieniu do wzorów służących do przekazywania Komisji określonych informacji oraz szczegółowe przepisy dotyczące wymiany informacji między Beneficjentami a instytucjami zarządzającymi, certyfikującymi, audytowymi i pośredniczącymi (Dz. Urz. UE L 286 z dnia 30 września 2014 r., s.1);
- Porozumienia w sprawie powierzenia przetwarzania danych osobowych w ramach centralnego systemu teleinformatycznego wspierającego realizację programów operacyjnych w związku z realizacją Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 nr RPKP/04/2015 z dnia 14 sierpnia 2015 r, (z późn. zm.).
- Moje dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji projektu RPKP.09.03.02-04-0076/18 pn. „Aktywny Klub Seniora!”, w tym w szczególności w celu potwierdzenia kwalifikowalności wydatków, udzielenia wsparcia, monitoringu, ewaluacji, kontroli, audytu i sprawozdawczości, działań informacyjno-promocyjnych w ramach RPO WK-P 2014-2020;
- Moje dane osobowe zostały powierzone do przetwarzania Beneficjentowi realizującemu projekt - Gmina Zakrzewo, ul. Leśna 1, 87-707 Zakrzewo oraz Parterowi – Stowarzyszenie Klubu Seniora 50+ w Zakrzewie, ul. Dworcowa 1, 87-707 Zakrzewo;
- Moje dane osobowe będą lub mogą być ujawnione wyłącznie podmiotom upoważnionym przez administratora lub Beneficjenta w związku z realizacją celu o którym mowa w pkt 3, podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa, operatorowi pocztowemu lub kurierowi (w przypadku korespondencji papierowej), stronom i innym uczestnikom postępowań administracyjnych;
- Podanie przeze mnie danych osobowych jest warunkiem umownym, a konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości uczestnictwa w projekcie;
- W terminie 4 tygodni po zakończeniu udziału w projekcie przekażę Beneficjentowi dane dotyczące mojego statusu na rynku pracy oraz informacje na temat udziału w kształceniu lub szkoleniu oraz uzyskania kwalifikacji lub nabycia kompetencji;
- W ciągu trzech miesięcy po zakończeniu udziału w projekcie udostępnię dane dotyczące mojego statusu na rynku pracy.
- Moje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej;
- Moje dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, ani profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO;
- Moje dane osobowe będą przechowywane do czasu rozliczenia Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 oraz zakończenia archiwizowania dokumentacji;
- Mogę skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych wysyłając wiadomość na adres poczty elektronicznej:
- iod@miir.gov.pl – w odniesieniu do zbioru Centralny system teleinformatyczny wspierający realizację programów operacyjnych;
- iod@kujawsko-pomorskie.pl - w odniesieniu do zbioru Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020;
- Mam prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania lub przenoszenia tych danych;
- Mam prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
- Administrator danych osobowych, na mocy art. 17 ust. 3 lit. b RODO, ma prawo odmówić usunięcia moich danych osobowych.
……………………………………… ………………………………………………………
MIEJSCOWOŚĆ I DATA CZYTELNY PODPIS UCZESTNIKA PROJEKTU*
* W przypadku deklaracji uczestnictwa osoby małoletniej oświadczenie powinno zostać podpisane przez jej prawnego opiekuna
Załącznik nr 5 do Regulaminu uczestnika
Formularz rekrutacyjny
Kandydata do uczestnictwa w projekcie „Aktywny Klub Seniora!”
Dane uczestnika |
|||||||||||||||||||||||
Imię |
|
||||||||||||||||||||||
Nazwisko |
|
||||||||||||||||||||||
PESEL |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
|
zaznaczyć X w przypadku braku numeru PESEL |
||||||||||||||||||||||
Wykształcenie (należy zaznaczyć X właściwy poziom ISCED) |
ISCED 5-8 Wyższe |
|
|||||||||||||||||||||
ISCED 4 Policealne |
|
||||||||||||||||||||||
ISCED 3 Ponadgminazjalne (liceum, technikum, szkoła zawodowa) |
|
||||||||||||||||||||||
ISCED 2 Gimnazjalne |
|
||||||||||||||||||||||
ISCED 1 Podstawowe |
|
||||||||||||||||||||||
ISCED 0 Brak |
|
||||||||||||||||||||||
Dane kontaktowe uczestnika |
|||||||||||||||||||||||
Województwo |
|
||||||||||||||||||||||
Powiat |
|
||||||||||||||||||||||
Gmina |
|
||||||||||||||||||||||
Miejscowość |
|
||||||||||||||||||||||
Ulica |
|
||||||||||||||||||||||
Nr budynku |
|
||||||||||||||||||||||
Nr lokalu |
|
||||||||||||||||||||||
Kod pocztowy |
|
||||||||||||||||||||||
Telefon kontaktowy |
|
||||||||||||||||||||||
Adres e-mail |
|
||||||||||||||||||||||
Status uczestnika na rynku pracy w chwili przystąpienia do projektu |
|||||||||||||||||||||||
Bezrobotny zarejestrowany w powiatowym urzędzie pracy Osoba zaznaczająca powyższy status musi dostarczyć zaświadczenie z urzędu pracy. |
Tak |
|
Nie |
|
|||||||||||||||||||
Bezrobotny niezarejestrowany w powiatowym urzędzie pracy Osoby pozostające bez pracy, gotowe do podjęcia pracy i aktywnie poszukujące zatrudnienia, które nie są zarejestrowane w ewidencji urzędów pracy. |
Tak |
|
Nie |
|
|||||||||||||||||||
W tym długotrwale bezrobotny Definicja pojęcia „długotrwale bezrobotny" różni się w zależności od wieku: - Młodzież (<25 lat) – osoby bezrobotne nieprzerwanie przez okres ponad 6 miesięcy (>6 miesięcy). - Dorośli (25 lat lub więcej) – osoby bezrobotne nieprzerwanie przez okres ponad 12 miesięcy (>12 miesięcy). Status na rynku pracy jest określany w dniu rozpoczęcia uczestnictwa w projekcie. |
Tak |
|
Nie |
|
|||||||||||||||||||
Bierny zawodowo Bierni zawodowo to osoby, które w danej chwili nie tworzą zasobów siły roboczej (tzn. nie pracują i nie są bezrobotne). Osoby będące na urlopie wychowawczym (rozumianym jako nieobecność w pracy, spowodowana opieką nad dzieckiem w okresie, który nie mieści się w ramach urlopu macierzyńskiego lub urlopu rodzicielskiego), uznawane są za bierne zawodowo, chyba że są zarejestrowane już jako bezrobotne (wówczas status bezrobotnego ma pierwszeństwo). |
Tak |
|
Nie |
|
|||||||||||||||||||
W tym osoba ucząca się |
Tak |
|
Nie |
|
|||||||||||||||||||
W tym osoba nieuczestnicząca w kształceniu lub szkoleniu |
Tak |
|
Nie |
|
|||||||||||||||||||
Osobą pracująca (niezależnie od rodzaju umowy) Studenci studiów stacjonarnych uznawani są za osoby bierne zawodowo. Studenci, którzy są zatrudnieni (również na część etatu) , powinni być wykazywani jako osoby pracujące. |
Tak |
|
Nie |
|
|||||||||||||||||||
osoba pracująca w administracji rządowej |
|
||||||||||||||||||||||
osoba pracująca w administracji samorządowej |
|
||||||||||||||||||||||
inne |
|
||||||||||||||||||||||
osoba pracująca w MMŚP |
|
||||||||||||||||||||||
osoba pracująca w organizacji pozarządowej |
|
||||||||||||||||||||||
osoba prowadząca działalność na własny rachunek |
|
||||||||||||||||||||||
osoba pracująca w dużym przedsiębiorstwie |
|
||||||||||||||||||||||
Zatrudniony w: Należy podać nazwę przedsiębiorstwa / instytucji, w której uczestnik jest zatrudniony |
|
||||||||||||||||||||||
Wykonywany zawód: |
|||||||||||||||||||||||
Nauczyciel kształcenia zawodowego |
|
||||||||||||||||||||||
Nauczyciel kształcenia ogólnego |
|
||||||||||||||||||||||
Nauczyciel wychowania przedszkolnego |
|
||||||||||||||||||||||
Pracownik instytucji szkolnictwa wyższego |
|
||||||||||||||||||||||
Pracownik instytucji rynku pracy |
|
||||||||||||||||||||||
Pracownik instytucji systemu ochrony zdrowia |
|
||||||||||||||||||||||
Rolnik |
|
||||||||||||||||||||||
Kluczowy pracownik instytucji pomocy |
|
||||||||||||||||||||||
Pracownik instytucji systemu wspierania rodziny i pieczy zastępczej |
|
||||||||||||||||||||||
Pracownik ośrodka wsparcia ekonomii społecznej |
|
||||||||||||||||||||||
Pracownik poradni psychologiczno- pedagogicznej |
|
||||||||||||||||||||||
Instruktor praktycznej nauki zawodu |
|
||||||||||||||||||||||
Inny |
|
||||||||||||||||||||||
Status uczestnika projektu w chwili przystąpienia do projektu (odmowa udzielenia informacji w przypadku danych wrażliwych nie skutkuje odmową udzielenia wsparcia, jeżeli projekt nie jest kierowany do danej grupy docelowej) |
|||||||||||||||||||||||
Osoba, należąca do mniejszości narodowej lub etnicznej, migrant, osoba obcego pochodzenia Cudzoziemcy na stale mieszkający w danym państwie, obywatele obcego pochodzenia lub obywatele należący do mniejszości. Zgodnie z prawem krajowym mniejszości narodowe to mniejszość: białoruska, czeska, litewska, niemiecka, ormiańska, rosyjska, słowacka, ukraińska, żydowska. Mniejszości etniczne: karaimska, łemkowska, romska, tatarska. Osoby obcego pochodzenia to cudzoziemcy - każda osoba, która nie posiada polskiego obywatelstwa, bez względu na fakt posiadania lub nie obywatelstwa krajów lub osoba, której co najmniej jeden z rodziców urodził się poza terenem Polski. |
|||||||||||||||||||||||
Tak |
|
Nie |
|
Odmowa podania informacji |
|
||||||||||||||||||
Osoba bezdomna lub dotknięta wykluczeniem z dostępu do mieszkań 1. Bez dachu nad głową (osoby żyjące w surowych i alarmujących warunkach) 2. Bez miejsca zamieszkania (osoby przebywające w schroniskach dla bezdomnych, w schroniskach dla kobiet, schroniskach dla imigrantów, osoby opuszczające instytucje penitencjarne/ karne/ szpitale, instytucje opiekuńcze, osoby otrzymujące długookresowe wsparcie z powodu bezdomności - specjalistyczne zakwaterowanie wspierane) 3. Niezabezpieczone zakwaterowanie (osoby posiadające niepewny najem z nakazem eksmisji, osoby zagrożone przemocą) 4. Nieodpowiednie warunki mieszkaniowe (konstrukcje tymczasowe, mieszkania substandardowe – lokale nienadające się do zamieszkania wg standardu krajowego, skrajne przeludnienie). |
|||||||||||||||||||||||
Tak |
|
Nie |
|
||||||||||||||||||||
Osoba z niepełnosprawnościami Za osoby niepełnosprawne uznaje się osoby niepełnosprawne w świetle przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r.o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz.U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm), a także osoby |
|||||||||||||||||||||||
Tak |
|
Nie |
|
Odmowa podania informacji |
|
||||||||||||||||||
Jeśli TAK podać stopień niepełnosprawności
|
Lekki |
|
|||||||||||||||||||||
Umiarkowany |
|
||||||||||||||||||||||
Znaczny |
|
||||||||||||||||||||||
Osoba w innej niekorzystnej sytuacji społecznej Osoby pochodzące z obszarów wiejskich (DEGURBA 3), byli więźniowie, narkomani, osoby bezdomnie lub wykluczone z dostępu do mieszkań, osoby zagrożone wykluczeniem społecznym, których powód zagrożenia nie został oznaczony w pozostałych polach formularza, osoby z wykształceniem na poziomie ISCED 0. (Odmowa podania informacji dotyczy tylko danych wrażliwych tj.: stanu zdrowia) |
|||||||||||||||||||||||
Tak |
|
Nie |
|
Odmowa podania informacji |
|
||||||||||||||||||
Korzystanie przez osobę/rodzinę ze świadczeń pomocy społecznej |
|||||||||||||||||||||||
Tak |
|
Nie |
|
Odmowa podania informacji |
|
||||||||||||||||||
Inne informacje na temat uczestnika istotne w kontekście możliwości uczestnictwa w projekcie (np. potrzeba zorganizowania opieki nad osobą zależną, ograniczenia ruchowe związane niepełnosprawnością, itp.) |
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Potwierdzam poprawność i aktualność przedstawionych danych – należy wypełnić w dniu zgłoszenia do projektu
…………………………………….. ………………………………………
Miejscowość i data czytelny podpis uczestnika projektu
Załącznik nr 6 do Regulaminu uczestnika
DEKLARACJA UDZIAŁU W PROJEKCIE
Ja niżej podpisany(a)…………………………………………….……...............….………..
imię i nazwisko
PESEL: …………….…………………………………,
deklaruję udział w projekcie pt. „Aktywny Klub Seniora!” realizowanym przez Gminę Zakrzewo w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Oś Priorytetowa RPKP.09.00.00 Solidarne społeczeństwo Działanie RPKP.09.03.00 Rozwój usług zdrowotnych i społecznych, Poddziałanie RPKP.09.03.02 Rozwój usług społecznych.
Jednocześnie oświadczam, że:
1. Zostałem poinformowany/a, że projekt „Aktywny Klub Seniora!” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
2. Zapoznałem się z postanowieniami Regulaminu uczestnictwa w projekcie.
3. Przedstawione przeze mnie w Formularzu rekrutacyjnym dane są prawdziwe i odpowiadają stanowi faktycznemu na dzień podpisania niniejszej deklaracji. Jestem świadomy/a odpowiedzialności, jaką ponoszę w przypadku podania nieprawdziwych danych.
…………………..……………….
miejscowość, data
..…...….………………………………………………
czytelny podpis uczestnika projektu*
* W przypadku deklaracji uczestnictwa osoby małoletniej oświadczenie powinno zostać podpisane przez jej prawnego opiekuna.
Załącznik nr 7 do Regulaminu uczestnika
Informacja o rezygnacji z uczestnictwa
Ja, niżej podpisany(a) ………………………………………………………………………… imię i nazwisko
PESEL: ………………………………………………,
zgłaszam chęć rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie „Aktywny Klub Seniora!”.
Powód rezygnacji:
………………………………………………………………………………………………….……..………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………..……………….
miejscowość, data
……………………………………
czytelny podpis kandydata
Załącznik nr 8 do Regulaminu Uczestnictwa
Karta udzielonego wsparcia
Dane uczestnika |
|||
Imię |
|
||
Nazwisko |
|
||
PESEL |
|
||
Obszar wsparcia |
|
Zadanie 1 |
|
|
|
Zadanie 2 |
|
Rodzaj udzielonego wsparcia |
|||
Nazwa wsparcia |
Data rozpoczęcia udziału |
Data zakończenia udziału |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Podpis pracownika ………………………………….